Menjalani Cuti Semester Pertama

Berubah ! Nah, semua orang inginkan perubahan.
Berubah dari yang buruk, kepada yang baik.
daripada yang baik kepada lebih baik !

Itu pengertian umum tentang berubah atau berhijrah.

Alhamdulillah, Semester Pertama sebagai Mahasiswa Asasi berjaya kutempuhi. Banyak pengalaman baru, pendedahan yang lebih universal, pemikiran yang lebih liberal dan macam-macam lagi dogma dan norma yang dilalui. :)

Selamat Tinggal Bilik. :D

Cuti. Yang diberi hanya 3 minggu. 3 minggu ini jugalah aku penuhi dengan pelbagai aktiviti.

Aktiviti Khususku untuk minggu cuti ini adalah 'Menguruskan Progrm Taaruf Asasi KUIS" untuk ambilan November 2012. Dan aku ditaklif sebagai Setiausaha. Nama pun s.u, jadi kerja memang banyak dan mobilisasi amat penting! Mujur, tuan pengarah program tinggal sekampung. Mantin ! he he. Kaau tak, tak tahu macam mana nak bergerak.

Inilah hasilnya buku-buku milik sendiri dari rumah dan KUIS yang tak tahu mana lagi nak letak. :)

OK, itu tentang Minggu Taaruf Asasi KUIS. Berbalik kepada diriku sebagai penulis, oh! Aku seperti terus hanyut meninggalkan papan kekunci, membiarkan ideaku terus tenggelam lemas dalam lautan kehidupan.
Sepertinya, idea itu masih ada, cuma kemahiran elaborasiku semakin kurang tajamnya. Aduh! ditambah lagi dan lagi dengan kemalasan yang melampau. Ini juga disebabkan desakan dan paksaan juga tidak kuterima. Jadi, penulisanku terpaksa dibantutkan.



Alhamdulillah, ini kalilah aku berjaya mengemaskini, melepas gian menaip di kamar blog ku ini. Oh! aku rindukan penulisan, aku perlu tingkatkan pembacaan. Membaca, membaca, dan membaca, itu kuncinya.

Sekian, Wasalam.

#maaf, andai bahasa yang kugunakan agak tidak tersusun dan terumbang-ambing.

Comments

Popular posts from this blog

Efektif dan Efisien

[UPDATE] Senarai Sekolah Agama, Pusat Tahfiz & Pondok Negeri Sembilan

Al-Nasr : Pertolongan